ALAM

Halatuju aku lepas SPM pudar beb,tak tahu nak sambung bidang apa sebab takda minat,target utama nak kaya gaji mahal..hahaha
Aku ada laaa dapat tawaran tempat di uiversiti di Malayisa ni seperti di UITM dalam bidang Electrical Engineering,tapi aku tak pegi sebab aku tak minat..yang isu UPU aku pon kakak aku,hehe
Pastu aku ada laaa ternampak pasal ALAM,sebelum ni aku tak pernah tahu menahu pon apa itu ALAM sehingga laa aku search dekat internet pasal pekerjaan yang menawarkan gaji yang tinggi ...hahahaha
Alhamdulillah aku lulus dengan baik interview dekat ALAM ni,tapi still kena tunggu samaada dapat sponsor atau tak,jadi aku pon sambung dulu pengajian aku di Matrikulasi Kedah dekat Changlun.Mase nak pergi tu aku ragu-ragu jugak betol ke aku nak maduk matrik ni sebab dengan orang cakap susah,tapi aku buat tak endah je apa orang cakap..hahahah
Waktu tu bulan puasa kalau tak silap aku.Dalam tiga minggu aku dekat matrik,petang tu kitaorang boleh balik sempena cuti nak raya.Aku ingat lagi last class aku hati tu kelas Fizik aku tengah main fon pastu ada noti masuk kat email aku,aku pon terus bukak tengok2 email dari Eaglestar yang menyatakan bahawa aku telah dapat sponsor,mase tu happy gila beb sebab aku memang dah tak boleh tahan sebenarnya kehidupan dekat matrik ni..hhahah

Tak sempat kelas habis aku cakap dekat lecturer aku,aku cakap aku nak berhenti pastu aku pon keluar kelas terus pergi balik nak packing barang,,..hahahaha

Ni minggu pertama aku dekat ALAM,waktu ni boleh dikatakan penat jugak laaa sebab junior kan,sikit-sikit junior kena panggil,layan jelaa..


Dekat Galley,makan untuk lunch


Petang-petang biasa kena turun pt(physical training)


Training untuk swimming test sem1






Ni masa solat sunat raya korban,tak boleh balik oii,sebab cuti sehari je..Bersama dengan roomate..




Banyak ilmu yang dapat depelajari sebab semua lecturer berpengalaman dalam bidang masing-masing



Masa ni kali pertama keluar untuk shore leave pusing-pusing bandar Melaka

Akhir kata,aku harap semua rakan seperjuangan aku akan berjaya  dalam bidang diceburi.



Comments