Cengkerang Seafood Jumble Restaurant





Cengkerang Seafood Jumble Restaurant


Hye and assalamualaikum. So for the first entry kalini, aku nak sembang sikit pasal one of my favourite seafood restaurant kat Melaka. Im not sure if tempat ni famous ke tak tapi aku rasa macam famous jugakla sebab setiap kali aku datang je confirm kene duduk tepi dulu, fikir masa depan jap, baru dapat meja 😂

So, tadahhhh !! Aku perkenalkan 'Cengkerang Seafood Jumbe Restaurant' located at Taman Kota Lasamana Jaya Melaka. So, nama pun sefood restaurant kan, so kat sini memang famous dengan shell out dan aku rasa bagi penggemar seafood macam aku, korang confirm akan suka tempat makan macam ni.
Related image
source : google image

Masa mula mula aku pergi, aku guna waze je nak pergi sini. Jujur aku cakap, even aku ni orang Melakau Hawau, tapi aku tak tahu sangat selok belok melaka. So setiap kali nak keluar, confirm aku akan pakai waze 😅 Tempat dia ni sebenarnya takdelah susah mana nak cari, tapi sebab tempat dia yang tersorok sikit, susahla bagi korang yang first time nak pergi sini huhuhu.



source : google image

Image result for cengkerang seafood jumble
Tempat dia pun memang cozy and selesa gila nak makan. Recommended !! 👍
Kat sini korang boleh order macam macam jenis flavour shellout ikut citarasa tekak korang. Macam aku, aku prefer yang pedas pedas, so aku selalu order 'Jack Meets Rose'. Harga dia ikut per pax so, memang berbaloi sangat sangat. 

Image result for cengkerang seafood jumble

Kebiasaannya kalau makan shellout kan kita mesti dapat set yang ada ketam kan? Okey yang ni takda ketam. Okeylah tu, sebab dia bagi portion udang memang besar gila, so memang puasla nak makan.





Comments