ALAM JOURNEY ?

Hye and assalamualaikum. So for my third entry, im gonna write about my journey in alam as a junior. Actually, aku tak sangka yang aku akan habiskan zaman remaja aku as a ALAM's cadet. Its really tough for me actually sebab aku tak pernah pun berjauhan dengan family semua and alam is not really my choice, and siapa sangka, now already 1 year for me as a alam's cadet.




Khairol Afieqah, is the only person i know since i enter alam cause kitorang kenal pun masa mula mula interview sama sama. Kiranya adalah tempat bergantung harap kat sana since alam tak ramai ladies.

                     


Include pika dengan aku, ada 12 orang ladies lain yang dulunya lembut, sopan santun, berbudi bahasa em melebih pulak haha 😂 Siapa sangka, masa mula mula masuk, muka semua nampak sombong, taknak bergaul sekarang pergi mana mana pun cepat je rindu like really really rindu sebab dah anggap macam family sendiri. Yelah, mana tak,kene hell sama sama, buat benda bukan bukan sama sama, nangis sama sama, makan pukul 1-2 pagi sama sama, kiranya semua sama samalah .


                                         

So, fisrt week induction, penat tu tak boleh bawak bincang lah sebab masa memang really limited for us to rest. Hidup kat alam ni, takdelah seteruk macam kau masuk askor, but kinda challenging jugak untuk orang yang macam aku but what make i stay untill now? Doa dan sokongan family, and aslo from my ladies.


                                             


First day class

First class picture


First alam sport month

Kem? hahaha sebut pasal kem memang semua duk fikir benda sama. Kene side roll, tak cukup tidur, baju tak pernah tak basah, mandi hujan, lumpur semua kitorang merasa la. Ada sakit, ada manis. Tapi banyak sakit dari manis huhu.

Maam Hanim datang tengok anak anak hidup lagi ke tak 😂💝



Comments