FROM 118 TO 210

        118 to 210 ? No apa tu ? Tu no cabin aku dulu masa buat first year as junior cadet kat ALAM. Kenapa pulak eh ada 2 no ? haaa itu ada sebab dia ,kejap lagi dekat bawah aku cerita . 








Ni rasanya gambar pertama kitorang dulu . Depan galley ,baru lepas makan.

Dari kiri Mayday , JamalCute , aku ,Akiddo , Abangtua , AzimSad.


       




          Masa first day report kat ALAM ,warden bagi bilik . Cabin 118. Aku masuk masuk je,tengok cabin dah penuh .Huhhh aku lambat sangat ke,dapat katil pun bukan bawah kipas :') So aku salam ah semua orang,first salam abang .then Mayday,then Jamal. Haa sampai jamal aku macam terkejut sikit.
Dia datang kat aku je tanya nama sama. Aku cakaplah apis ,then aku tanya dia balik nama apa .Dia cakap 'Jamal' .Kitorang sebilik macam wth muka cina nama melayu hahahahhaha.Tapi betul,dia ni memang cute,kecik kecik bulat bulat hahahaha.

        31 Ogos 2016,kitorang kena pergi kawad merdeka dekat Melaka . Pukul 6.30 pagi dah gerak dari alam .Dengan baju serba putih ,warden masa tu warden yusri dengan warden jep ikut. Kawad dari Dataran Pahlawan ke Stadium Kubu . Bendera Makaysia, Melaka dan bendera ALAM.

      Ok settle kawad ,kitorang pun baliklah naik bas ke ALAM balik. Sampai je cabin ,tengah rehat ,tiba tiba rasa air ,macam air hujan jatuh dekat kitorang .Yang duduk katil tengah tu takyah cakap, memang basahlah .Air tu turun dari kipas .Tak tahulah macam mana dia boleh keluar dari kipas .Apa lagi ,kitorang terus report kat warden la. DIa terus suruh pindah ke Cabin 210. Bila dengar pindah je,huhh mengeluh ,malas betul nak shift barang semua .

    Sejak pindah bilik tu,memang best la.Semua benda secure,cabin inspection ,evening pt dan macam macam lagi lah . tu jelah kot untuk kalini.Jumpa lagi.Byeee...


Ni time meeting apa tah ,tak ingat.


In RC.
  
haa ni dalam cabin 210 .Time ni baru habis ACAS ,semua dah tak sabar nak balik dah ni.














Comments