Penang


Hari last exam SPM,waktu tu semua orang dah nak balik.Kawan aku ni dia tinggal dekat terengganu nak balik takda transport so aku ajak la dia balik rumah aku dulu sebab tiket nak balik habis.Masa dekat rumah aku,kawan aku bagi cadangan ajak aku pergi Penang jalan-jalan katanya.Tapi aku serba salah nak pergi sebab aku baru je sampai rumah.
Masatu ibu aku takda dekat rumah kerana ada tugasan kerja di luar kota,jadi aku terus bersetuju dekat rancangan kawan aku tu,tambah lagi waktu tu musim hujan dekat kelantan.Keesokkan harinya,pagi-pagi lagi aku dan kawan tu keluar pergi beli tiket untuk ke Penang sebab ibu aku tak bagi drive dari Kelantan ke Penang..
Malam tu aku mintak tolong abang aku untuk hantarkan di stesen bas sebab stesen bas jauh dari rumah aku.Perjalanan dari Kelantan ke Penang mengambil masa hampir sepuluh jam sebab banyak jalan yang dah tutup disebabkan banjir di Kelantan..Aku dan kawan aku dah mula tak sedap hati sebab takut masa sampai sana cuaca sama macam dekat Kelantan.
Tapi Alhamdulillah,cuaca dekat Penang waktu tu terang je.Aku rasa bernasib baik sebab aku ikut rancangan kawan aku tu,so aku tak payah nak hadap banjir yang sedang melanda negeri Kelantan tu..hahahaha,


Ni masa baru sampai Georgetown terus pergi jalan-jalan tak mandi apa pon sebab kena check in lambat sikit..


Duduk sekejap lepas penat pusing-pusing Georgetown,awalnya nak sewa basikal tapi kawan aku tu tak pandai naik basikal..hahahha,harap je badan sado..



Berhenti beli chendul sekejap sebab kering tekak,panas sangat.Ada orang cakap tempat ni adalah tempat chendul famous so aku try laaa..Rasa dia boleh tahan laaa harga pon murah boleh laaa hilangkan rasa haus sikit




Jam 12.00 tengah hari aku dan kawan aku check in hotel,bersihkan diri dan solat zohor semua.Lepas solat zohor kawan aku ajak keluar lagi sebab bosan katanya duduk dalam bilik.Walaupun aku rasa penat tapi aku ikut jela sebab alang-alang dah sampai penang ni apa salahnya jalan penat sikit.




Mase jalan-jalan tu kawan aku ada ajak pegi makan chow kue teau,aku tengok panjang gila barisan nak beli..tapi sebab nak rasa sanggup laaa beratur walaupun panjang nak mampos..Kedai ni dia ada pamerkan gambar yang dah ramai  selebriti yang pernah singgah dekat kedai diaorang,patutulah laaa ramai orang pon..

Dekat rumah terbalik



Keesokkan harinya kitaorang datang laa taman rama-rama,katanya boleh tenangkan fikiran yang kusut ni sikit..hahhaha





Belah malam pulak kitaorang ada laa singgah kadai nasi kandar yang paling famous dekat Penang ni..Kali ni kitaorang datang awal sebab kelmarin tak sempat sebab beratur panjang sangat.Waktu ni kedai baru nak bukak tapi dah ramai orang..


Lauk yang aku ambik macam sotong,ayam madu dan ikan.Lepas aku makan baru aku tahu sebab apa ramai yang sanggup beratur walaupun lama sebab rasa dia sedap gila beb…memang lain dari yang lain,btw harga dia pon boleh tahan mahal jugak laaa,hahahaha

Kitaorang stay dekat Penang ni selama 4hari lepastu aku kena balik sebab abang aku nak balik KL,so aku kena jaga rumah,kawan aku pon nak balik Terengganu terus sebab mak dia marah dia pergi Penang dengan aku tak bagitahu..hahahaha



Comments