Rhu Island


Bila kami dapat pengunguman dari pihak maktab bahawa kami dibenarkan pulang selama 3hari disebabkan kukurangan air..Bagi aku,pengunguman tu takda makna bagi aku sebab cuti ke tak memang aku tak balik sebab jauh kalau nak balik tak berbaloi...hahah
Pastu ada laaa member aku tanya hang tak balik ka?.Aku cakap laa tak sebab jauh,pastu diorang pon ajak aku keluar..aku pon on jelaaa sebab aku bukan buat apa pon dekat maktab tu.
Petang tu senior aku datang dengan kereta dia ambik kitaorang,masa tu laaa baru aku tanya apa plan diorang..dioarang cakap laa yang diorang plan nak pegi pulau Rhu keesokkan harinya.
Dalam jam Lapan malam aku dan kawan2 aku yang lain sampai dekat rumah yang senior kami sewakan untuk kami menginap disitu(rumah sewa mak dia).
Malam tu jugak,senior tu tolong siapkan bahan2 untuk buat bbq,aku sebenarnya taktau apa pon plan diaorang,so aku ikut jela ap diaorang plan..hahaha



Keesokkan harinya,senior kami datang kejutkan kami dan bagi sarapan kepada kami,hahahah..semua tak sedar sebab penat sangat berbbq semalam..
Sesudah je sarapan dan bersihkan diri,kami bergerak ke kereta dan menghala ke pandai untuk mendapatkan boat untuk ke Pulau Rhu.



 Boat yang kami sewa sekali dengan babana boat,so ni laaa first time dapat merasa naik banana boat..hahahaha,best weiii..tapi kalau mak aku tahu konpem dia tak bagi sebab bahaya dah laaa tak pandai berenang,tapi aku tak takut sangat sebab pakai life jacket.

Kami tukar-tukar orang naik banana boat so semua dapat merasa.




Semua dah penat naik banana boat pusing-pusing Pulau Rhu..Kulit habis terbakar sebab tak pakai sunblock.


Sempat laaa jugak jalan2 ambik angin dekat Pulau Rhu ni sebelum bertolak balik.Kitaorang perg hari je ke Pulau Rhu ni sebab cuti 3 hari je,ke sekolah pon banyak lagi tak siap..hahah






Comments