secondary school





Lepas ambil result UPSR aku rancang nak sambung dekat sekolah yang dekat rumah aku je,tapi ibu aku nak aku masuk MRSM.Aku masatu pon sebenarnya dalam dilemma lagi,tak fikir pon nak belajar apa semua tu,so aku ikut jela cakap mak aku.
Bulan 1 tahun 2013 aku pegilaa interview dekat MRSM PC,Alhamdulillah semua soalan yang diajukan aku dapat jawab dengan baik..hahahaha,mak aku apa lagi gembira laaa anak dia dapat jawab interview dengan baik walaupun result dapat masuk ke tak tu tak tahu lagi..Mana tak nye,ibu mana yang tak gembira nak tengok anak dia berjaya,tapi masalahnya anak ni tak fikir apa pon mase tu..




Ni masa kelas Biology,aku dan kumpulan aku kena buat kajian pasal anak pokok,sebenarnya aku pon tal faham apa aku belajar,maklum laaa subjek baru..




Ni kitorang tengah kira population pokok semalu untuk tiga jenis kawasan..
Ni dalam kelas yang aku paling suka,kelas fizik sebab cikgu dia lawa gila..hahaha,tapi tu bukan sebab utama aku suka subjek ni laaa..aku suka subjek ni sebab senang nak score.Cikgu comel pon kadang-kadang tertido jugak dalam kelas..hahahaha



Setiap tahun akan ada pertandingan kelas paling cantik,kelas aku menang dapat no satu,so cikgu kelas kitaorang pon belanja laaa pizza satu kotak sorang.Aku tengok budak laki yang lebih-lebih even semua kerja menghias tu pompuan yang buat..hehe



Dalam pertengahan tahun macam tu,ada laaa minah saleh dua orang ni masuk kelas kitaorang untuk pertukaran pelajar.Budak laki semua asyik buat pickupline je nak tackle diorang..hahahaha,tapi tengok iapa yang dapat..jk



Setiap tahun mesti akan ada minggu aktiviti yang mana kitaorang takkan ada kelas pon dalam seminggu tu dan hanya ada aktiviti-aktiviti menarik.Badan wakil pelajar ada jemput Haqiem Rosli untuk bagi persebahan aku pon mencelah laaa untuk ambil gambar jap sebelum orang lain datang serbu..

Ni waktu kelas Kimia,kelas yang membosankan sebab aku tak faham ap pon..hahahaha,btw maybe sebab asyik tidur je dalam kelas

Sambutan Hari Raya dekat sekolah paling best,sebab banyak makanan free


Ni mase cikgu additional mathematics kitaorang ajak kitaorang beraya rumah dia..Cikgu ni baik tapu kalau tak siap keja dia mati laaaa kau..hahahaha

Ni kitaorang dekat cikgu ganti sementara ajar Pendidikan Islam..hahh,ngantok beb

Ni sebulan lagi sebelum exam SPM kitaorang buat annual dinner..semua pakai lawa2 aku je pakai apa yang ada dalam locker sebab malas nak fikir nak pakai baju apa..tapi still ada yang mintak nak bergambar..btw umur dia mase tu 19 tahun beza setahun dengan aku.

Mase ni petang siang malam study beb sebab esok dah nak SPM..biasalahhh esok nk exam harini baru study..jangan contohi yee..hahahh



Alhamdulillah semua berjaya graduate dengan jayanya..Habis je SPM aku pon dah kena start fikir balik apa yang aku minat sebab still tak tahu nak jadi apa..








Comments