The Leader That I Admire The Most

Leader yang paling saya admire ialah kakak saya sendiri..
Merupakan anak pertama daripada 6 orang adik beradik..
Kakak saya adalah contoh yang boleh saya idolakan..

Kerana apa saya idolakan dia? Pertama sekali adalah kerana kakak saya sornag ni walaupun kaki buli..tapi dia banyak berkorban dalam keluarga kami..Sepatutnya dia melanjutkan pelajaran dalam bidang medic..tpi sebab waktu tu keluarga kami ada masalah kewangan dan tak boleh nak support dia punya kos untuk sambung belajar..akhirnya dia pilih untuk melanjutkan pelajaran ke Akademi Tentera Malaysia (sekarang UPNM) sebab taknak menyusahkan keluarga..

Dia sanggup melupakan hasrat dia untuk jadi doktor semata-mata nak tolong family ..memang patut bangga la ada kakak macam ni..daripada doktor dia pilih untuk jadi tentera laut..semata-mata xnak susahkan parent ..ya la masuk tentera kan tak kena keluarkan duit pon...jadi parent aku x perlu bayar 1 sen pon untuk support dia punya study

Kakak saya yang kiri ya..bukan yang kanan
Walaupun dia dah berjaya..tapi dia x pernah lupa family..dapat cuti ja sentiasa balik rumah...lagi satu dia x pernah berkira nak tolong adik beradik yang susah-susah dekat kampung..
Ni aku dengan anak dia
Walaupun anda seorang kaki buli bila balik rumah...Tapi Terima Kasih kerana telah berkorban dan banyak membantu family ketika susah dan senang..

Sedia Berkorban

Comments